یکی از فعالیت های تخصصی آکادمی شنای امپراطور آب درمانی و ورزش در آب در اصفهان است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با متد های آموزشی ورزش در آب و آب درمانی آشنا کنیم. همچنین کلاس آب درمانی در اصفهان را معرفی میکنیم.

آب درمانی چیست؟

آب درمانی (هیدروپاتی) یعنی درمان امراض به وسیله آب. آب درمانی و ورزش در آب در اصفهان در مرکز آکادمی شنای امپراطور یکی از بهترین روش های درمان امراض ماهیچه ای و مفصلی می باشد.آب درمانی اگر به صورت تخصصی توسط شخص آموزش دیده انجام گیرد فوق العاده اثر بخش است. بسیاری از افرادی که برای درمان بیماری های مفصلی، استخوانی و ماهیچه ای می بایست چندین سال دارو مصرف میکردند و از طرفی باید جلسات متعددی فیزیوتراپی میرفتند تنها با چند دوره هیدروتراپی یا آب درمانی کاملا درمان شده اند.

از زمانی که به یاد می آید، هم قبایل بدوی و هم ملل متمدن آب را برای درمان به کار می گرفتند. حتی حیوانات وحشی و اهلی دریافته اند، زمانی که بیمار می شوند، تن به آب می زنند و این واقع توسط دانشمندان و محققان ثبت شده است.

آب معجزه ی سلامتی و شادابی می باشد.بدون شک یکی از موثر ترین روش های درمان بیماری ها و ناتوانی های جسمی آب درمانی است.

فواید آب درمانی و ورزش در آب

در این مقاله قصد داریم تا شما را با آب درمانی و ورزش در آب کاملا آشنا کنیم.ابتدا چند سوال را مطرح کرده و در ادامه پاسخ میدهیم.

چرا آب درمانی روشی مفید برای درمان امراض فیزیکی می باشد؟

فواید آب درمانی چیست؟

آب درمانی نسبت به دیگر روش های درمانی امراض عضلانی و مفصلی چه برتری هایی دارد؟

تاثیرات بلند مدت ورزش در آب و آب درمانی چیست؟

تاثیرات کوتاه مدت آب درمانی و ورزش در آب چیست؟

بهترین و تخصصی ترین مرکز آب درمانی و ورزش در آب در اصفهان کجاست؟

حال پاسخ تک تک سوالات بالا را به شما می دهیم.

نقاط تحت تاثیر بدن از آب درمانی

تاثیرات آب درمانی بر روی قلب

در ورزش شنا و آب درمانی اولین و تاثیر پذیر ترین عضو بدن قلب است.قلب قوی ترین ماهیچه بدن و همچنین پر کارترین ماهیچه می باشد. در دنیای پر از استرس و آلودگی های شهری امروزه شاهد امراض قلبی بسیاری هستیم.اکثر مردم به دلیل مشغله های بسیار زیاد تحرک بسیار کمی دارند.پر خوراکی و خوردن غذاهای مضر بسیار مانند فست فود ها و نوشیدنی های قندی باعث جمع شدن چربی های بسیار در اطراف بافت عضلانی قلب می شوند.

از این رو ورزش در آّب بسیار تاثیر مثبتی بر بهبود این مشکلات قلبی دارد.زیرا در ورزش های آبی و آب درمانی به دلیل درگیر بودن تمامی عضلات بدن در آب قلب مجبور به فعالیت بالا می باشد.این میزان از فعالیت قلب برای خون رسانی به تمام عضلات در هیچ ورزشی مشابه نیست.زیرا در تمامی ورزش ها نهایتا پند ماهیچه درگیر فعالیت می شوند.

تاثیرات آب درمانی و ورزش در آب بر روی ریه

یکی دیگر از بیماری های شایعی که در این روز ها شاهد آن هستیم بیماری های ریوی می باشد.به دلیل آلودگی های هوایی و وجود ذرات آۀوده بسیار زیاد در هوا و همچنین تحرک پایین افراد جامعه در طول روز ریه ها روز به روز کوچک تر و ضعیف تر می شوند.این موضوع عامل بسیاری از سکته های مغزی و قلبی می باشد.هر چه سطح اکسیژن موجود در خون پایین تر باشد این آمار احتمال برای سکته بالا تر می رود.حال ب درمانی و ورزش در آب برای بالا بردن حجم ریه ها بسیار مناسب است.مدت زمان روند رشد ریه ها در ورزش های آبی بسیار کم است.این یعنی در مدت کمی تنها با آب درمانی و ورزش های آبی می توان توانایی ریه ها را بالا برد.

تاثیرات آب درمانی و شنا بر روی ضعف عضلانی

بدون شک دردهای جسمانی و امراض ناشی از ضعف عضلانی برای هر کسی پیش آمده.ورزش عضو جدایی ناپذیر زندگی هر شخص از کودکی تا کهنسالی است.در هر زمان که شما ورزش را ها کنید با دستان خویش دری به سوی امراض باز نموده اید.برای جلوگیری از این دردهای ناشی از ضعف عضلانی که اکثرا منجر به دردهای بزرگتر می شوند می بایست ورزش کرد.اما چه ورزشی بهتر از شنا.هیچ ورزشی به اندازه شنا و ورزش در آب مرحمی بر دردهای عضلانی و نقاط ضعیف انسان ها نیست.

از همین رو کلاس آب درمانی در اصفهان را در مجموعه امپراطور

یک دلیل مهم برای برتری شنا و ورزش های آبی و آب درمانی نسبت به سایر ورزش ها

این مطلب را سه بار بخوانید تا کاملا متوجه شوید چرا باید شنا را انتخاب کنید.در هر ورزشی که تا کنون بشر انجام داده است هیچ ورزشی همانند شنا نمی تواند به شما برای سلامتی کمک کند.در اکثر ورزش ها آسیب های جسمانی امکان پذیر هستند.یعنی حتی با وجود فوایدی که ورزش ها به بدن شما می رسانند از هم به شما آسیب میزنند.تاثیرات گرانش زمین بر روی بدن باعث فرسایش استخوان ها و مفاصل بدن می شوند که در دراز مدت باعث بروز امراز جدیدی میشوند.

اما در ورزش شنا به دلیل غرق شدن در آب و کم شدن اثر جاذبه گرانشی زمین بر روی بدن این فرسایش مفصلی به صفر می رسد.تک تک عضلات بدن هم زمان درگیر فعالیت می شوند بدون اینکه باعث بروز مشکلی در مفاصل و استخوان ها شوند.

اثرات شنا بر روی عضلات

اکثر شناگران قد های بلندی دارند و این خود نشان دهنده جواب مثبت گفته های ماست.در آب درمانی و ورزش شنا بر روی عضلات زیر فشار مستقیم وارد میشود:

  • عضلات سرشانه
  • عضلات کتف
  • عضلات کمر
  • عضلات ذوزنقه ای کمر
  • عضلات گردن
  • عضلات بازو و پشت بازو
  • عضلات ساعد و مچ و کف دست
  • عضلات انگشتان دست
  • عضلات شکم و پهلو
  • عضلات زیر بغل
  • عضلات پا
  • عضلات ریز کنترل کننده زانوها
  • عضلات ساق پا
  • عضلات مچ پا
  • عضلات روی پا
  • باسن
  • تمامی تاندون ها و رباط های بدن
  • قلب و ماهیچه های اطراف قلب
  • ریه

شما میتوانید کلاس آب درمانی در اصفهان را با آکادمی شنای تخصصی امپراطور تجربه کنید.