شنای کرال سینه | شنای آزاد

شنای کرال یا شنای آزاد یکی از پرطرفدار ترین روش های شنا کردن است. در این روش بدن کاملا کشیده و رو به جلو می باشد و همچنین نفس گیری منظم و صحیح از جمله مهمترین ارکان این روش می باشد. در این نوع شنا تقریبا تمام عضلات بدن درگیر شنا کردن است، پاها  و دست ها به طور منظم درحال تحرک هستند و این امر خود باعث افزایش میزان ضربان قلب و تنفس می گردد. همچنین شنا کرال باعث تقویت ماهیچه های کمر می گردد.

در این روش نفس گیری صحیح اهمیت بسیار بالایی دارد، زیرا اگر اکسیژن کافی به شش ها و بدن نرسد بازدهی شناگر کاهش پیدا کرده و این موضوع خود باعث کاهش تحرک و سرعت شناگر می شود.

در شنای کرال سینه بدن کاملا کشیده خواهد بود و سر از خط رویش مو با آب در تماس است. سر می بایست موقعیتی تقریبا ثابت داشته باشد مگر درحالتی که برای نفس گیری به یکی از طرفین خم می گردد. باید توجه داشت در این روش سر بیش از اندازه از آب خارج نشود و تقریبا موقعیتی ثابت و در راستای بدن داشته باشد.

محرک اصلی در شنای کرال سینه دست ها هستند.حرکت دست ها باید به گونه ای باشد که آب را به عقب بکشاند و این امر باعث حرکت شناگر به جلو گردد. در این روش باید یکی از دست ها با شتاب به جلو پرتاب شده و آب را به طرح عقب بکشاند. همچنین دست دیگر در آب نیز باید به حرکت آب به طرف عقب کمک کند. از جمله مهمترین نکات موجود رد شنای کرال سینه حرکت دست اندام های فوقانی و لگن می باشد که باید به حرکت شناگر و شکافتن درست آب کمک کنند.

حرکت درست پاها در شنای کرال سینه باعث ایجاد تعادل در حرکت شناگر رو به جلو می شود. پاها باید به صورت منظم و در جهت عمورد بر راستای شنا کردن حرکت داشته باشند.

در مقالات بعدی به معرفی روش های دیگر شنا می پردازیم. نظرات و پیشنهادات خود را درمورد این مقاله با ما در میان بگذارید.

برای مطالعه بیشتر شما میتوانید مقاله شنا، تندرستی و شادابی را مطالعه کنید.

آکادمی شنای امپراطور، مرجع آموزش روش های صحیح شنا و اصلاح تکنیک ها