بدون شک تا کنون تمامی افراد جامعه با موضوع افسردگی، بیحالی، ناراحتی و از این قبیل مشکلات روحی برخورد داشته‌اند.در این مقاله روی صحبت ما با همه کسانی هست که به دنبال راهکارهایی برای درمان افسردگی و افزایش شادابی و انرژی مضاعف در زندگی خود می‌گردند.به همین علت برای شما تاثیر ورزش شنا بر درمان افسردگی را شرح می‌دهیم.

جسمی سالم در روحیه‌ای شاداب با ورزش شنا

به طور کلی کسانی که ورزش می‌کنند نسبت به دیگران روحیه‌های شادتری دارند. این موضوع دلایل مختلفی دارد که هم از لحاظ علم پزشکی و هم از نظر روانشناسی آن ها را تایید میکند.در بدن هر شخص سالم احتمال حضور ویروس‌های غیر اُرگانیک وجود دارد. ویروس‌های غیر اُرگانیک به ویروس‌هایی گفته می‌شود که از لحاظ روحی افراد را هدف میگیرند.در واقع خود آنها به خودی خود باعث بیماری نمی‌شوند اما حضور آنها در شخص ناقل باعث بهینه سازی بستر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های روحی روانی و همچنین جسمی می‌شود.

درمان بیماری‌ها با روحیه‌ای قوی

علم پزشکی ثابت کرده است نه تنها افرادی که نسبت به دیگران شادتر هستند کمتر مبتلا به بیماری های مختلف و حتی سعب العلاج میشوند بلکه کسانی که با بیماری‌های سنگین مانند سرطان و ام اس دسته و پنجه نرم می‌کنند با داشتن روحیه‌ای قوی و شاد میتوانند روند درمان را بسیار ساده‌تر و سریع‌تر طی کنند.

نقش ورزش شنا در شادابی و سلامتی

از همین رو حضور ورزش در زندگی افراد بسیار نقش مهمی دارد. در حین ورزش ماده‌ای طبیعی توسط غده های بدن به نام اندورفین ترشح می‌شود که باعث ایجاد سرخوشی و شادی می‌گردد. هر چه بیشتر در حین ورزش به ماهیچه‌های بزرگ بدن فشار وارد شود این ماده ترشح بیشتری خواهد داشت.

علل برتری ورزش شنا بر درمان بیماری‌های روحی

همانطور که در مقاله‌های قبلی گفتیم در ورزش شنا تعداد بسیاری از ماهیچه‌های بدن به صورت همزمان درگیر می‌شود. ورزش شنا نسبت به سایر ورزش‌های دیگر نیاز بیشتری به هماهنگی عصب و عضله دارد. از همین رو یقینا میزان ترشح هورمون اندورفین در ورزش شنا بیشتر از سایر ورزشها می‌باشد.

راهکارهای رسیدن به سلامت روانی در جامعه مدرن

تا اینجا دریافته ایم که با ورزش میتوانیم روحیه ای شادتر داشته باشیم و از گزند انرژی های منفی بیشتر در امان بمانیم.در جامعه امروزی ما تمامی تفریحات عموم مردم به چرخ زدن بی هدف در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام خلاصه می‌شود. حال تصور کنید در زمانی که مردم دسترسی به این فضای مجازی برای تخلیه فشار روحی روزمره خود ندارند هیچ راه گریزی برایشان باقی نمی‌ماند.

زیبایی اندام توام با روحیه‌ای شاداب با ورزش شنا

بدون شک کسانی که از طریق ورزش شنا این بار فشاره روحی را تخلیه میکنند از این قبیل افراد بسیار قوی‌تر و جلوتر هستند.جدای از زیبایی اندام و ظاهر شناگران به جرات میتوان گفت که شناگران در این زمینه نسبت به سایر ورزشکاران باز هم جلوتر هستند.

پس به سادگی در هر شرایطی ورزش شنا را در زندگی خود جای دهید تا به سلامت روحی وروانی خود کمک بسزایی کرده باشید.